Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2014 17:57 - ВРЕМЕВИ ЦИКЛИ
Автор: budha1 Категория: Други   
Прочетен: 1291 Коментари: 0 Гласове:
1



Татвите: Те са петте разновидности на константата време. Константата време е статична. Тя е като безбрежен океан, но вълните в този океан винаги са динамични. Именно тези вълни представляват татвите. Когато Бог въздейства върху праматерията, тя се трансформира в пет различни състояния /както вълните в океана/, всяко от което има специфично трептене и изпълнява определена функция. Първото стъпало от развитието на Пара Брахман е Акаша татва, след което идват Ваю, Теджас, Апас и Притхви. Тези пет татви представляват основните енергии-вълни които действат както в галактиките така и в човешкото тяло. Когато говоря за татвите, трябва да се разбира, основните енергии които са в основата на феноменалното ни съществуване на абсолютно всички нива.
1. Акаша поражда звука, също така предоставя пространство за определена енергийна субстанция. Може да се каже, че именно Акаша е причината за така наречените Време-Пространство-Причинност.
2. Ваю поражда допира, още и осезанието.Трептенията на този етер са със сферична форма, а цветът който излъчва е син.
3. Теджас поражда цветовете. Трептенията на този етер са със триъгълна форма, цветът които излъчва е червен.
4. Апас поражда вкуса.Той е бял на цвят и трептенията му са със форма на полумесец.
5. Притхви поражда мириса. Формата на този етер е квадратна, а цвета и е жълт.
Общото за тези пет енергии-вълни /татви/ е терминът етер. Всъщност цялата материална Вселена е изградена от петте енергии, които са произлезли от най-финия елемент, това е етера. От етера произлизат елементите въздух, огън, вода и земя. Когато се говори за петте татви /енергии-вълни/, всъщност става въпрос за петте етера, които в своя еволют се развиват в елементите познати като земя, вода, огън, въздух, етер. Човешкото тяло също е изградено от тези пет елемента /енергии/.

Елементът земя е идентичен с етера Притхви. Но този етер не означава само грубата физическа материя. Всичко, което е съставено на Земята под формата на грубо вещество е в състояние на етера Притхви. По същия начин всичко което е в течно състояние е под формата на етера Апас, и т.н. Най-важното според мен е, че самите пет етера, въздействат за създаването на атома и веществото. Татвите означават вибрацията на сцеплението.
Именно вибрацията на сцеплението е тази която поддържа реда в кристалната решетка на дадена молекула. Ако я няма тази вибрация, няма да има и вещество. Когато говорим за петте етера на атомистично ниво, терминът за това е Ефирна материя или “ефирно тяло”. В молекулата на даден етер, съставен от осем атома, четири са на основния етер, а останалите на другите четири етера. В цялото, недоуловимите енергии съществуват на четири нива. По-висшите от тях се различават от по-нисшите по това, че имат по-висока честота на трептене. Тези четири нива са:
1. Физиологично – прана.
2. Ментално - Манас.
3. Психично - Виджняна.
4. Духовно - Ананда.
Ефирната материя намира израз и в човека. Ефирното тяло се намира на около 12 см. от кожата на човек, като го обгръща цялото. Именно това ефирно тяло подържа всички функции /моторни и сензорни/ в идеален синхрон. Коя е причината за възникване на това ефирно тяло? Причината е прана. Но има нещо по-важно и това е, че в ефирното тяло се съдържат всички останали състояния на висшите татви /енергии/. Или това са :
1. Прана, жизнена материя с център Слънцето.
2. Манас, ментална материя с център Вират.
3. Виджняна, психична материя с център Брахман.
4. Ананда, духовна материя с център Пара Брахман.
Всяко от тях е положително спрямо по-нисшите и е породено от съчетанието на позитивната и негативната фаза на по-висшето.

Тези центрове, както и центровете на други планети, възникват преди дори те да се появят в материалната сфера. С появата на Слънцето пред Вират възникват две състояния на материята – позитива и негативна. Вират е Космическата мисъл и всички планети заедно с обитателите им представляват определен стадий от развитието му. Животът на Земята възниква на базата от информацията която се съдържа в менталния Бог наречен Вират. Планетите, звездите и фазите на луната са отпечатъци на менталния Бог така, както живите организми на Земята са отпечатъци на Слънцето. Слънчевата Прана която създава биологичните организми на нашата планета се подготвя по време на нощта на Манвантара. По същия начин психичната материя е свързана с дните и нощите на Брахман, а духовната материя с тези на Пара Брахман. Така става ясно, че процесът на сътворението на всички нива на битието се извършва от петте татви /енергии-вълни/ в двата им аспекта – позитивен и негативен. Енергиите обхващат абсолютно всичко което съществува във Вселената. Енергията Акаша е най-важната от всички енергии. Тя предхожда и следва всяка промяна на състоянието в различни сфери на живота. В нея се намират всички форми в потенциално развитие. Еволюцията на енергиите винаги е част от развитието на определена материална форма.
Когато настъпи денят на Пара Брахман това означава сътворение и първия еволют е на енергията Акаша, която предоставя пространство за някакъв вид енергийно движение. Веднага след това движение се появяват и другите енергии.
Това е първото ниво познато като духовен център Пара Брахман, а енергиите са атмосферата на този принцип. След като се оформи тази духовна атмосфера по-далечните, “по-студени” енергии влияят върху “по-горещите”. Тези равни по сила трептения с противоположна посока взаимно се неутрализират. Така се поражда и втория център на психичната материя наречен Брахман.
По същия начин от този психичен център започва преобразуването на психичните енергии, но те вече са с различна вълнова честота. Първият продукт от това преобразуване е енергията Акаша и от нея се преобразуват останалите четири енергии. По абсолютно същия принцип се създава и центърът на менталната материя наречен Вират. В този център съществуват всички идеи, мисли, концепции и мисловни представи за предстоящата Вселена, която трябва да се роди за да се завърши пълния цикъл на органичната материя. След като се създаде атмосферата на този ментален център по същия начин се образува центъра Слънце, който от своя страна създава атмосфера наречена Прана.
Индийците имат определение за един “слънчев атом” - Трути. Според ведантистите /както и много други учени/, те твърдят, че този слънчев атом е в основата на жизненият принцип, който активира веществото и се преобразува в материя. Може да се каже, че Прана е жизнения принцип, който ръководи, създава, подържа и унищожава материята. В човек, тази енергия наречена Прана, се движи чрез кръвния и нервен ток в нашите тела, а центъра и е в човешкото сърце.                                                                              Докато санскритската и индуската философия въобще говорят само за петте татви, окултистите говорят за седем, като по този начин ги правят съответстващи на всяка седмичност в Природата. Татвите се разполагат в същия ред както седемте макро- и микрокосмични Сили. Според езотеризма те по същество са следните:

1) АДИ ТАТВА, предвечната вселенска Сила, излизаща в началото на проявяването или „творческия“ период от вечния и неизменен CAT, субстратът на ВСИЧКО. Тя съответства на Аурната обвивка или Яйцето на Брама, която обгръща всяко кълбо, както и всеки човек, животно и вещ. Тя е носител, съдържащ в себе си потенциално всичко – Дух и Субстанция, Сила и Материя. В Езотеричната Космогония Ади Татва е тази сила, за която ние говорим като излизаща от Първия или Непроявения ЛОГОС.

2) АНУПАДАКА ТАТВА,2 първата диференциация на плана на битието – първата е идеална – или това, което е родител по пътя на преобразяването от нещо по-високо от него самия. При окултистите тази Сила излиза от Втория ЛОГОС.

1 Вж. „Тайната Доктрина“, том I, диаграма III, стр. 261.

2 Анупадака, Онапатика на палийски език, означава „без родители“, роден без баща и майка, от самия себе си, като преобразяване: например Бог Брама се появил от Лотоса (символ на Вселената), който расте от пъпа на Вишну – Вишну олицетворява вечното и безгранично Пространство, а Брама – Вселената и ЛОГОСА; митичният Будда също е роден от Лотоса.

3) АКАША ТАТВА е тази точка, от която започват всички екзотерични философии и религии. В тях Акаша Татва се обяснява като Ефирна Сила, Ефир. Поради това Юпитер, „висшият“ Бог, впоследствие е наречен Pater a Ether; Индра, някога най-висшият Бог на Индия, е ефирното или небесното Пространство, също така и Уран и т.н. За християнския библейски Бог също говорят като за Свети Дух, Пневмата, разреден от вятъра или въздуха. Окултистите наричат това Сила на Третия ЛОГОС, Творческа Сила във вече Проявената Вселена.

4) ВАЮ ТАТВА, въздушният план, където субстанцията е газообразна.

5) ТАЙДЖАС ТАТВА, планът на нашата атмосфера, от теджас – светещ.

6) АПАС ТАТВА, водната или течна субстанция или сила.

7) ПРИТХИВИ ТАТВА, плътната земна субстанция, земният дух или сила, най-низшата от всички.

Всички те съответстват на нашите Принципи и седем чувства и сили у човека. Каквато е породената или предизвикана у нас татва, или сила, така ще действат и нашите тела.                                                                                                  Ако практикуващите „медитация“ и опитващите се да усвоят „науката на дишането“ внимателно прочетат „Най-фините сили на природата“, те ще открият, че тази опасна наука може да се овладее само като се използват петте татви. Тъй като в екзотеричната философия на йога и в хатхайогийската практика Акаша татва се помества в главата (или физическия мозък) на човека; Теджас татва – в раменете; Ваю татва – в пъпа (местопребиваването на всичките фалични богове, „творците“ на Вселената и човека); Апас татва – в коленете; Притхиви татва – в стъпалата. Следователно, двете висши татви и техните съответствия се игнорират и изключват; и тъй като те са главните фактори в раджа йога, никакъв интелектуален или духовен феномен на висшата натура не може да има място. Най-добрите резултати, които могат да се получат, ще бъдат физически феномени и нищо повече.                                                                            „По същество татвите са модификации на Свара“. Свара е коренът на всеки звук, субстрат на музиката на сферите на питагорейците, тъй като Свара е това, което се намира зад Духа, в съвременното разбиране на тази дума, Дух вътре в Духа или както много подходящо е преведено – „поток на жизнената вълна“, еманация на Единния живот.                                                                                              За ментално развитие трябва старателно да се следва процеса на развитие на Вселената, т.е. да се върви от общото към частното, хатха йогата преобръща условията и започва със седенето заради потискането на своето (жизнено) дишане. И ако, както учи индуската философия, в началото на космичната еволюция „Свара се преобразила във формата на Акаша“, а след това последователно във формите на Ваю (въздуха), Агни (огъня), Апас (водите) и Притхиви (плътната материя),1 то е ясно, че ние трябва да започнем с висшите свръхчувствителни татви. Раджа йогата не се спуска на плановете на субстанцията по-долу от Сукшма (фината материя), докато хатха йога развива своите сили и ги използва само на материален план. Някои тантрици поместват трите Нади – Сушумна, Ида и Пингала, в продълговатия мозък, чиято централна линия те наричат Сушумна, а дясната и лявата части – Пингала и Ида, а също така в сърцето, чиито деления назовават по същия начин. Трансхималайската школа на древноиндийските раджа йоги, към която днешните йоги на Индия имат много малко отношение, помества Сушумна, главното местопребиваване на трите Нади, в централната тръбичка на гръбначния стълб, а Ида и Пингала от дясната и лявата Ј страна. Сушумна е Брахмаданда. Това е този канал (на гръбначния стълб), за чиито функции физиологията не знае повече, отколкото за далака и шишарковидната жлеза. Ида и Пингала – това са просто диезите и бемолите на нотата Fa в човешката натура, този основен ключ на тоналността и средният ключ в гамата на седморната хармония на Принципите, която, когато правилно свирят с нея, събужда стражите от едната и другата страна – духовният Манас и физическият Кама – и подчинява низшия чрез висшия. Но този резултат трябва да бъде постигнат чрез прилагането на силата на волята, а не чрез научно или тренирано потискане на диханието. Разгледайте напречния разрез на областта на гърба и вие ще откриете напречните разрези на три колонки, едната от които предава волевите заповеди, а втората, жизнения поток на Джива – не на Прана, която оживява тялото на човека по време на това, което наричат Самадхи, и подобните му състояния.                          



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: budha1
Категория: Други
Прочетен: 1233199
Постинги: 429
Коментари: 28
Гласове: 121
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930