Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2017 08:25 - Психодиагностика. Тест за дефицит на внимание и хиперактивност на детето
Автор: kunchev Категория: Други   
Прочетен: 13470 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 .

Психодиагностика. Тест за дефицит на внимание и хиперактивност на детето

 

 

Child Test for ADD or AD/HD 

 

Част първа: Има ли детето дефицит на внимание?

Описание: Първата част на теста има за цел да помогне при установяване дали детето често се разсейва (губи устойчивост и концентрация на вниманието).

Инструкция: Проверете всяко от следващите твърдения отнася ли се за вашето дете.

 

 Моето дете допуска грешки поради небрежност.

 Моето дете много трудно успява да се съсредоточи върху учебни или други дейности.

 Моето дете рядко завършва определена дейност, преди да започне друга.

 Струва ми се, че детето ми не ме чува, дори когато се обръщам непосредствено към него.

 Детето ми не е организирано и дори с моя  помощ му е трудно да се научи да бъде организирано.

 Моето дете често губи личните си вещи и забравя да изпълни домашните си задачи.

 Детето ми обикновено се опитва да избегне задачи, които изискват продължителна концентрация и постоянни умствени усилия.

 Моето дете често забравя да направи нещо, дори когато му се напомня.  

 Дори най-незначителни неща са в състояние да разсеят детето ми и да му попречат да изпълни определена задача.

 

Ако сте отбелязали 6 и повече твърдения с отговор ‚да“, то е възможно детето ви да е с дефицит на внимание. Този тест е неофициален и не претендира за точност. Ако допускате, че детето е с дефицит на внимание, то за диагноза следва да се обърнете към лекар или специалист в областта на психичното здраве. Има методи за лечение, които могат съществено да намалят проявите на подобно поведение.

 

 

Част втора: Има ли детето хиперактивност и импулсивност

Втората част на теста оценява признаци за хиперактивност и импулсивност.

Инструкция: Проверете всяко от следващите твърдения отнася ли се за вашето дете.

 

 Понякога ми се струва, че сякаш в детето има поставен мотор, толкова е неуморно.

 Моето дете винаги е суетливо и притеснително.

 Независимо от старанието си, детето ми трудно успява да седи на едно място, дори когато от него се изисква това.

 Детето ми непрекъснато говори нещо, дори тогава когато никой не общува с него.

 Моето дете пречи на съучениците и учителя си в клас и по тази причина е много трудно с него да се работи.

 При общуване и училище и вкъщи, детето ми често прекъсва и отговаря на другите още преди да са завършили въпросите си.  

 Моето дете изпитва трудности, ако е нужно търпеливо да изчака своя ред при игра с другите деца и често го нарушава.

 Понякога детето ми е много досадно и натрапчиво към другите хора, като постоянно прекъсва и се меси в разговорите им.

Ако сте отбелязали 6 и повече твърдения с отговор ‚да“, то е възможно детето ви да е с хиперактивно-импулсивен тип синдром. То може да е такъв тип дори при отбелязани утвърдително и по-малко твърдения. Във всички случаи за поставяне на диагноза следва да се обърнете към лекар или специалист в областта на психичното здраве.

 image

Източник: Материалът е взет от сайта "Наши невнимательные гиперактивные дети" – http://adhd-kids.narod.ru.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kunchev
Категория: Други
Прочетен: 3862755
Постинги: 2186
Коментари: 116
Гласове: 1325
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930